• Test panel 6.7 dec 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Swissvoice S510-M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Hans3p 27-11-2023

Simple bellen

Geschreven voor: Swissvoice S510-M

Deze telefoon mogen testen en door mijn pa van 92 laten uitvoeren. Mijn vader had al een smartphone van een bekend Koreaans merk maar kon daar niet goed mee overweg hoewel hij er daarvoor ook al een had. Het instaleren ging eenvoudig en zonder al te veel problemen. Wat mijn vader als heel positief ervaarde was het simpele menu zonder toeters en bellen. Naast bellen en Whatsapp doet hij naast online Scrable spelen niet erg veel met zijn mobieltje en dat is met deze phone dus geen enkel probleem. Hij doet wat ie moet doen. Verder vond hij hem veel handzamer (formaat) en met name het gewicht werd als zeer positief ervaren. De noodknop en service nog niet geactiveerd. Verdere mogelijkheden nog niet uitgeprobeerd. Enige minpunten zijn er ook; hij start erg traag op en bijpassend hoesje heb ik nog nergens kunnen vinden. Simple bellen dus.

Pluspunten

• Formaat
  • Gewicht
  • Handzame oplaadkabel
  • Hufter proof
  • Simpele bediening

Minpunten

• Traag opstarten
  • Geen hoesje te vinden

m************@h********** 26-11-2023

Super handige senioren telefoon

Geschreven voor: Swissvoice S510-M

Als tester heb ik deze telefoon mogen uitproberen. De telefoon is eenvoudiger te installeren als een "normale" smartphone. Maar als je totaal niet kan omgaan met een smartphone dan zul je met deze telefoon ook even hulp nodig hebben om hem te installeren. Maar als alles eenmaal ingesteld is naar je wens dan kan je berichten ontvangen en versturen. WhatsApp is al geïnstalleerd. Wanneer de versie is verouderd krijg je gelijk al bij het installeren een waarschuwing dat je de app moet updaten. De hulpknop is een uitkomst om iemand snel te kunnen bereiken wanneer de nood aan de man is. Het is een mooie vervanging voor mensen die gebruik zouden willen maken van een nooddienst waarbij je een noodknop in moet drukken als er iets gebeurt, maar je kunt het abonnementsgeld niet betalen. kon de toetsen wel instellen van langer ingedrukt houden naar kort indrukken en naar ik dacht en had verwacht

Pluspunten

• Degelijk
  • Eenvoudig te bedienen
  • Laad snel op
  • Handig formaat
  • Goede prijs

k**********@o********** 24-11-2023
  • Product gekregen
Geschreven voor: Swissvoice S510-M

Klein, dik apparaat met heel grote batterij.
Omslachtig installeren, geen microcard, traag. Na installatie heel groot en supertraag gebruikersmenu.
Bij installatie what's app en facebook, normale toetsen.( Dus niet groot)
Ik zat op een gegeven moment in een loop waar ik na veel moeite weer uitkwam.
Ik heb het app 3x volledig uit gezet, omdat ik niet verder kwam.
Ik bedacht dat ouderen hier nooit uit zouden komen.

Jamal 23-11-2023

Mooi idee, maar uitvoering laat steken vallen

Geschreven voor: Swissvoice S510-M

We hebben deze smartphone mogen testen en we waren heel positief en begonnen enthousiast met installeren. Voor ons was de simpele versie vooral interessant, mijn tante van 80 kan namelijk moeilijk met smartphones overweg.
De installatie van de simpele software ging niet zonder slag of stoot. De telefoon moest eerst weer naar fabrieksinstellingen, de telefoon werd warm en viel soms uit. Uiteindelijk de simpele versie kunnen krijgen. De telefoon is traag, duurt ook superlang bij het opstarten, de simkaart wilde hij niet pakken. Gebruikershandleiding is onduidelijk.
Een enorm goed idee wat ze hebben geïntegreerd is dat je zelf kunt kiezen welke apps zichtbaar zijn en welke niet en welke volgorde daarin wordt weergegeven. Zo kun je alleen gebruiken wat je nodig hebt en versimpelt het alles.
Wat ik een enorm nadeel vind is dat het hoofdmenu niet aan te passen is. Je kunt dus niet whatsapp op het beginscherm zetten en foto's naar beneden brengen.
Kortom, wij hebben geen vertrouwen in deze telefoon. Het idee is mooi, maar er moet echt nog aan de software gesleuteld worden voor snelheid, kwaliteit en keuzevrijheid.

Pluspunten

• grote letters
  • simpele software

Minpunten

• traag
  • valt uit
  • geen keuzevrijheid in het hoofdmenu

Stukato 22-11-2023

Ideale seniorentelefoon

Geschreven voor: Swissvoice S510-M

De Swissvoice S510-M is een Android telefoon die een extra ‘softwareschil’ heeft om het senioren wat makkelijker te maken, aangevuld met een aantal hardwarematige functionaliteiten. De telefoon wordt geleverd met een instructieboekje om met name een uitleg te geven over de bijzonderheden van deze telefoon. Uitleg over de ‘reguliere’ Android schil wordt logischerwijs niet gegeven.

Mijn ervaring na een aantal weken testen is dat deze telefoon een aantal pluspunten heeft boven een reguliere Android telefoon en dat zijn de volgende punten: de speciale ‘softwareschil’, de SOS-knop aan de achterkant, het hardere geluidsniveau en de handige magnetische oplaadkabel.

Als gebruiker kan ik kiezen voor een reguliere versie van Android of voor de speciale ‘senioren softwareschil’. In deze laatste modus wordt de telefoon beperkt tot de meest basale functionaliteit om contact te kunnen onderhouden en wat simpele dingen te doen. Dit is best handig opgezet, zodat ik als gebruiker de telefoon makkelijk kan bedienen. En als ik wil kan ik ook terug naar de reguliere versie van Android. En wat ik vooral heel handig vind is de SOS-knop, die zodanig instelbaar is dat je met een langere druk op die knop belt met de opgegeven noodcontact en ook berichten verstuurt naar maximaal vijf contactpersonen. Ook de GPS-coördinaten worden daarmee doorgegeven.

Als seniorentelefoon met een aantal handige functionaliteiten vind ik dit een goed product, waarbij ik zeker de SOS-knop een hele fijne toevoeging vind. De specificaties van de telefoon zijn verder vrij beperkt, waardoor de telefoon zeker niet gemaakt is om topprestaties te leveren.

Pluspunten

• SOS-knop
  • Handige software
  • Fijne oplaadkabel

Minpunten

• Beperkte specificaties

Marianne 21-11-2023

Eenvoudig maar toch bijdetijds toestel

Geschreven voor: Swissvoice S510-M

Wat ik een minpunt vind is het niet in kunnen stellen van het getril van de toetsen , zowel op het scherm als de knoppen aan de onderkant. Je kon de toetsen wel instellen van langer ingedrukt houden naar kort indrukken en naar ik dacht en had verwacht ook geen getril meer te voelen als ik aan het typen of iets aan het opzoeken was. (ik vind getril of geluidjes van toetsen echt storen, dat is dus echt persoonlijk) mocht je dat geen probleem vinden dat is dit een zeer geschikt toestel.

Ook het groter instellen van de tekst is een plus. Kortom een toestel met niet al te veel toeters en bellen.

Pluspunten

• grote letters instellen
  • sos/noodknop

Minpunten

• Getril van toetsen bij aanraking

c***************@h********** 20-11-2023

Top smartphone voor senioren

Geschreven voor: Swissvoice S510-M

Ik heb deze senior mobiele smartphone mogen testen samen met mijn moeder van 87 jaar. Zij kon niet goed overweg met haar vorige senior telefoon. Tevens was het geluid, als iemand belde of een bericht stuurde, voor haar onvoldoende om goed te kunnen horen. Deze telefoon hebben wij dus getest op gebruikersvriendelijkheid en geluid.

Het instellen van de simlockvrij smartphone en het updaten ging redelijk snel. De bijgeleverde gebruikershandleiding zegt in korte eenvoudige bewoordingen welke stappen je moet doen. De bijgevoegde afbeeldingen zijn helpend, maar is niet goed leesbaar voor slechtzienden.
Fijn dat er extra aandacht is besteed voor het WhatsApp gebruik door ouderen. Toegang tot WhatsApp en het gebruik ervan is op deze smartphone heel eenvoudig. Handig is dat tekstberichten gedicteerd kunnen worden. Tevens kunnen ontvangen berichten voorgelezen worden. Sowieso is het navigeren door het gehele menu eenvoudig. Op het scherm zie je direct grote aanraakknoppen voor de meest gebruikte handelingen, zoals bellen, berichten lezen/schrijven en foto’s bekijken enz. Tevens is het mogelijk om 3 personen (eventueel met foto) op het beginscherm te zetten, zodat die direct gebeld kunnen worden. Met de grote pijl beneden op het scherm ga je naar de volgende opties die deze smartphone biedt.
Letters zijn aan te passen in grootte voor slechtzienden. Er is een trilfunctie en het geluid kan extra luid aangezet worden voor slechthorenden en een nummerkeuze kan spraak gestuurd ingesteld worden.
Het opladen van deze smartphone gaat d.m.v. een magnetische kabel. Breng je deze kabel dicht in de buurt van de smartphone, dan wordt de kabel aangetrokken door de “tip” die in de smartphone is gestoken.

Deze smartphone is heel goed door de test gekomen. Een telefoontje wordt niet meer gemist door mijn moeder. Het geluid is echt luid! Tevens is het gebruiksgemak opvallend! Videobellen en het versturen van berichtjes gaan nu eindelijk zonder moeite. Complimenten voor de ontwikkelaars van deze senior smartphone!

Pluspunten

• eenvoudige handleiding
  • eenvoudige installatie
  • gebruikersvriendelijk
  • krachtig geluid
  • eenvoudige WhatsApp menu
  • eenvoudige handleiding
  • eenvoudige installatie
  • gebruikersvriendelijk
  • krachtig geluid
  • eenvoudige WhatsApp menu

Minpunten

• afbeeldingen gebruikershandleiding slecht leesbaar
  • afbeeldingen gebruikershandleiding slecht leesbaar